Nov 5, 2009

FACE Stockholm


I måndags började jag min 7 veckors praktik på FACE Stockholm. Butiken jag hamna i är den på Biblioteksgatan(nr vet jag ej) och min "mentor" heter Sara, trevlig tjej det :) Praktikplatsen fick jag genom skolan och om jag kommer ihåg rätt så hade någon gammal elev vart på FACE tidigare. Även en i min parallel klass praktiserar på FACE, men i en annan butik.

Eftersom jag endast har praktiserat i några dagar har jag inte fått gjort något mer än att städa och kolla in alla deras produkter, så det är ganska långtråkigt just nu men sen när jag har lärt mig mer kommer jag få stå i kassan och få hjälpa kunder. Det kommer bli kul, men jag är också lite nervös för att hjälpa kunder då jag inte riktigt har den bästa självförtroendet i vad jag kan, jag arbetar på det ;)

Så lite om vad jag tycker om FACE då. Det är inte mitt favorit märke. Jag tyckte det innan jag knappt hade rört deras produkter och jag kan säga att min åsikt sitter nog kvar. Jag vet inte om det är för att ingetkan slå min kärlek till MAC och Make Up Store, men FACE är helt enkelt för tråkigt. Men några godbitar har dom! T.e.x. deras Galaxy Glitter (såklart de färgglada sakerna är plus!) -väldigt fina färger och det finns både som mer finmalet och som större glitter korn. Även några av deras borstar är väldigt bra/mjuka. Om du ville lägga vantarna på en 226 från MAC(limited edition) så finns en bra dupe på den hos FACE, även i större storlekar! Men även om dom har några borstar som redan har hamnat på min "need to buy" lista så finns det ett stort minus hos dom: alla borstars handtag är i olika längder. T.ex. en rouge borsta har kort handtag och deras 190 har långt. Deras ögonborstar har nästan alla korta handtag, förutom vissa. Visst, jag gillar korta handtag för då kan man komma närmre spegel utan att dunka i och jag förstår ite riktigt dealen med att ha så långa skaft :S

Iaf, jag kommer skriva mer inlägg medans jag praktiserar. Tänkte skaffa lite prover på deras hudvård och reviewa sedan kanske swatcha lite av deras skuggor, läppstift, rouge och sånt

Have a good day/night!

Rei

No comments:

Post a Comment